Přímořské Lignano bylo další v pořadí již pátou zastávkou italského seriálu EasyKart. Předpovědi se shodovaly na všechny tréninkové dny a to skoro jasno a teplo, pouze na nedělní závodní den část meteo serverů předpovídala déšť. Naštěstí předpověď nevyšla a nepršelo. Přesto odpolední ochlazení spojené s viditelným příchodem fronty bylo citelné. V Lignanu se sešla „standardní“ sestava českých jezdců: Easy100 – Dominik Javůrek, Jakub Talaš, Václav Šafář. Easy60: Matěj Kácovský, Zdeněk Tlachač, Jonáš Tlachač. KGP Radim Maxa. Kluci velmi intenzivně testovali a zvláště Dominik a Zdeněk patřili v trénincích k nejrychlejším. Lignanská trať je rychlá a fyzicky náročná, což bylo každé odpoledne poznat, když, zvláště mladší jezdci, nebyli schopni naplno využít celou délku tréninku, po dojezdu je pak trápila bolest rukou a krku. Nedělní závodní den přivítal jezdce na „warm up“ teplým a slunečným počasím. V E100 to pro naše vypadalo nadějně, Dominikovi měřený trénink nedopadl podle představ (až deváté místo), ale v rozjížďce dojel na třetím místě což dávalo v součtu trestných bodů šestou startovní pozici. Václav pak na startovním roštu stál o tři řady dál na jedenácté pozici (součtem jedenáctého a třináctého místa v měřeném tréninku a rozjížďce) a Jakub po 18. místě v měřeném tréninku, rozjížďku nedojel kvůli vypadlé fajfce na svíčce v šestém kole a do finále pak odstartoval z 23. pozice. Celkem se na startovním roštu finále sešlo 27 závodníků a start našim vyšel na výbornou, Václav se dostal na deváté místo, Jakub udržel dvacet trojku a Domink se protáhl dokonce na druhou pozici. To se bohužel nelíbilo Maďaru Tothovi se kterým měl Dominik problém již v Pompose, následovala kolize, spadlý řetěz a konec závodu. Václav si v průběhu dvaceti závodních kol dokázal polepšit ještě o jednu pozici a skončil na pěkném osmém místě. Jakub pak na místě sedmnáctém.
V E60 se sešlo na startu 48 jezdců. Měřený trénink i jízdy potvrdily stoupající formu našich kluků, přestože se Zdeněk s Jonášem nevyhnuli drobným kolizím. Zdeňkův pátý čas v měřeném tréninku skupiny „B“ a deváté místo v rozjížďce dávalo 13. pozici na startovním roštu. Jonáš byl v měřeném tréninku osmý a desátý v rozjížďce což znamenalo patnáctou startovní pozici a Matěj měl jedenáctý měřený čas a sedmý skončil v rozjížďce, na startovním roštu pak startoval na pozici 17 – všichni ve „Finále A“. Dan zajel sedmnáctý čas ve skupině a shodným umístěním v rozjížďce startoval ze sedmé pozice ve „Finále B“. Tam zabojoval a posunem o dvě pozice na místo páté si zajistil účast ve „Finále A“. Start všech našich závodníků v „A“ finále je velkým úspěchem. Závody též prověřily i mechaniky, jelikož dobré výsledky našich jezdců neušly technickým komisařům. Dominikova motokára byla podrobena pečlivé kontrole a Matějův motor byl během asi hodinové kontroly rozebrán do šroubku. Důležité bylo pak cestou z kontroly nic neztratit a stihnout vše složit do začátku finále „A“. To byla naplánováno na 16:30, kdy už všichni s obavami pozorovali zataženou oblohu, ze které tu a tam spadla i nějáka ta kapka. Finále nakonec odstartovalo za sucha, start nejlépe vyšel Danovi, který se posunul výrazně kupředu, Zdeňek také poskočil dopředu, Jonáš s Matějem se však propadli na 19. a 20. místo. Během šesti kol se však propracovali na 13. a 14. místo, Zdeněk v té době již okupoval místo šesté a Dan byl 23. V sedmém kole byl Jonáš vyražen z trati za sebou jedoucí motokárou a bohužel závod pro něj skončil. Cílem pak po dlouhých 16ti kolech, které plně prověřily fyzickou přípravu malých pilotů, projel Zdeněk na místě sedmém, Matěj na místě čtrnáctém a Dan na místě 26. Všichni naši závodníci ukázali, že v silné konkurenci a početném poli dokáží být vidět. Je jen velkou škodou, že díky stávajícím předpisům se nemůže těchto závodů účastnit větší množství našich mladých jezdců, kteří zkušenosti potřebují.
další fotografie najdete zde