Jak bezpečně trénovat s motokárou

JK1_2875bPoslední dobou se množí kolize motokár při tréninku (naposledy se stal vážný úraz v Písku),  zopakujme si proto důležitá bezpečnostní pravidla:

  • nikdy netrénujeme na silnici pro motorová vozidla a na místech, kde jsou v okolí nebezpečné překážky
  • pro první seznámení s řízením motokáry je vhodné využít některou z půjčoven, kde je dráha ohraničena pneumatikami a dítě vám nikam neujede
  • u venkovních okruhů je dobré projít trať pěšky, všímat si orientačních bodů, nerovností a únikových zón
  • nikdy nejezděte v protisměru (ani motokáru neroztlačujte v protisměru)
  • děti bývají často po smyku a následných „hodinách“ dezorientované a mohou si splést směr jízdy – důrazně a opakovaně je upozorněte na nebezpečnost takové situace
  • nikdy na trati nekličkujte a neměňte nečekaně směr jízdy – děti důrazně a opakovaně upozorněte na nebezpečnost takového chování
  • při předjíždění nováčků a pomalejších jezdců buďte velmi opatrní, počítejte s jejich chybou a s předjetím počkejte na rovný úsek trati
  • nepodporujte agresivitu na závodní trati, preferujte ohleduplnost a přátelské chování
  • zvednutím ruky informujte ostatní vždy, když – máte poruchu, budete vyjíždět z trati, nebo se děje něco neobvyklého
  • důrazně požadujte i při volném tréninku rozdělení jednotlivých kategorií, především začátečníků a tříd s velkými rozdíly v rychlosti
  • dodržujte vlajkovou signalizaci a dětem význam jednotlivých vlajek opakovaně připomínejte
  • ujistěte se, že i při volném tréninku má pořadatel připraveny důležité vlajky (žlutou, červenou,..)
  • pokud nejsou při volném tréninku na stanovištích traťoví komisaři, tak se domluvte s dalšími účastníky o rozmístění na okruhu, tak, aby jste mohli v případě potřeby včas zasáhnout
  • používejte vždy předepsanou výstroj – homologované přilby a kombinézy,  chrániče krční páteře, chrániče žeber, rukavice a kotníkovou obuv
  • před jízdou vždy zkontrolujeme funkčnost brzd, dotažení kol, unašečů a prvků řízení
  • při tréninku nikdy zbytečně neriskujte !
  • uvědomte si, že nejvíce nebezpečná je nezkušenost !
  • zopakujte si základy první pomoci a pamatujte číslo tísňové linky – 112 (jednotné evropské číslo tísňového volání)

Zobrazit příspěvek

Moravský pohár 2016 – Trebatice

JK1_8372

Páté dějství motokárového seriálu Moravský pohár  proběhlo minulý víkend v prázdninové atmosféře ve slovenských Trebaticích. Počasí bylo proměnlivé a  114 účastníků si tak mohlo vyzkoušet suchý i mokrý povrch. Ve třídě Easykart 60 zvíězil  Adam Kowalski, stříbro bral  Zalán Czintula a bronz Michelle Jandová. V hodnocení Easykart 60 Mladí zvítězil Nikolas Musil, před  Jindřichem Pešlem a Tomášem Rosypalem. Ve třídě Mladí (Easy) 50 startovalo 12. začínajících pilotů. Kompletní výsledky závodu najdete zde (results by class), fotoreportáž níže.

Zobrazit příspěvek

Italský šampionát EASYKART Adria

Čeští jezdci byli hodně vidět v předposledním podniku italského šampionátu EASYKART v Adrii. Pepa Knopp vybojoval ve finálové jízdě třídy Easykart 60 stříbro a k jeho soupeřům patřil nejen vedoucí jezdec průběžné klasifikace Cristian Bertuca, ale také Lorenzo Patrese, syn bývalého pilota Formule 1 Riccarda Patrese (http://riccardopatrese.net/weblog/).  Pepa Knopp se posunul v hodnocení šampionátu na šesté místo – výsledky najdete zde. Ve třídě Easykart 100 se umístili v první desítce hned tři naši naši reprezentanti –  6. Tereza Bábíčková, 7. Matěj Kácovský, 9. Michal Pražák. V průběžném pořadí je Matěj Kácovský se ztrátou jednoho bodu na 2. místě – výsledky jsou zde.  Závěrečný závod seriálu se jede 10 – 11. září na okruhu  7 LAGHI – Castelletto di Branduzzo.

Josef Knopp a jeho boj o stupně vítězů ve finálové jízdě  EASYKART 60

V posledním kole přejela vedoucího jezdce třídy EASYKART 100 jeho vlastní motokára (zřejmě si chtěl nasadit spadlý řetěz a neodhadl rychlost??).

Zobrazit příspěvek