Předposlední podnik šampionátu Easykart 2016 v Písku přinesl dramatickou podívanou a tři různé vítěze

Easy60_PisekPo  letních prázdninách hostil čtvrtý podnik pětidílného seriálu  šampionátu  Easykart 2016  Autodrom v Písku. Zdejší členitý okruh je skrytý v lese na Hradišti a je velmi náročný jak na fyzickou kondici, tak na techniku. Píseckému  okruhu přezdívají závodníci „ české Spa-Francorchamps“, nebo také „zelené peklo“.  Jako lídr průběžného pořadí kategorie Easykart 60 přijížděl na jih Čech Adam Kowalski a to pouze s dvoubodovým náskokem před Martinem Antošem, v Easykart 60-Mladí zatím patřila sezóna suverénnímu Tobiášovi Wernerovi. Ve třídě Školní 50 hájil vedení Dominik Huráb.

Easykart 60 – měřený trénink

V měřeném tréninku Easykart 60 byl nejrychlejší  Josef Knopp před Karlem Kováčem. Druhou řadu na startovním roštu vybojovali  Martin Antoš a Adam Kowalski. Pátý nejrychlejší čas absolutně zaznamenal nejúspěšnější zástupce kategorie „mladí“ Tobiáš Werner, druhý mezi mladými byl Jindřich Pešl a třetí Nicolas Musil.

Easykart 60 – 1. finálová jízda

V úvodní finálové jízdě Easykart 60 nastalo pořádné drama hned po startu. Za vedoucí dvojicí Kováč – Knopp najížděli do první zatáčky bok po boku Adam Kowalski, Tobiáš Werner a Martin Antoš. Drobný kontakt v tlačenici rozjel řetězovou reakci, po níž Martin Antoš vylétl z trati daleko do trávy. Na kolizi doplatil velkou ztrátou také Adam Kowalski.

Josef Knopp využil nejvýhodnější startovní pozice a udával tempo, ale jen do chvíle, kdy mu po divokém skoku přes obrubník v šikaně na kopci spadl řetěz. Rázem bylo po vítězných nadějích.

Vedení se tak ujal Karel Kováč, jehož největším soupeřem byla po odpadnutí výše zmiňovaných rivalů Michelle Jandová. Míša předvedla rychlou a agresivní jízdu doplněnou mnoha útoky na první příčku. Kováč si s dotírající soupeřkou a několika šťouchanci poradil a dojel si pro letošní druhé vítězství pod hlavičkou MČR. O stupně vítězů srdnatě bojoval také Zalán Czintula, ale vypověděla mu službu motokára ( voda v benzínu).  V hodnocení „mladí“ byl  nejúspěšnější Tobiáš Werner, před  Nicolasem  Musilem a  Jindřichem Pešlem. (pro pokračování reportáže klikněte na “ zobrazit příspěvek“) (Pokračování textu…)

Zobrazit příspěvek

Pohár AČR Písek 2016

PACR_PisekDlouhou prázdninovou přestávku přerušil čtvrtý podnik Poháru AČR v Písku. Na startu se sešlo za slunečného letního počasí na 150 jezdců. V Superfinále Easy 60 zvítězil po kolizi  Adama Kowalského a Martina Antoše  Josef Knopp před Jiřím Skopalíkem a Zalanem Czintulou. V hodnocení Easy 60 Mladí byl nejúspěšnější Jiří Skopalík  před Jindřichem Pešlem a Lily Djavanbakht.  Ve třídě Easy 100 zvítězila Tereza Bábíčková, druhý byl Michal Pražák a třetí Jan Wagenknecht. V padesátkách byl nejúspěšnější Samuel Matějka před Dominikem Hurábem a Oliwierem Parulskim. Kompletní výsledky závodu najdete zde, fotogalerii ze tříd Easykart níže (fotografie Rosti Podhory jsou zde).

Zobrazit příspěvek

Moravský pohár 2016 Vysoké Mýto 2

Easy50MytoPředposlední letošní podnik motokárového seriálu Moravský pohár  proběhl uplynulý víkend za proměnlivého počasí ve Vysokém Mýtě. Na startu bylo více než 170 účastníků. Ve třídě Easy 50 se sešla letošní nejlepší účast – 18 jezdců a svůj první závod zde absolvovalo úspěšně  hned několik nováčků. Ve třídě Easykart 60 zvítězil  Adam Kowalski, druhý skončil  Zalán Czintula a třetí Josef Knopp. V hodnocení Easykart 60 Mladí zvítězil Nikolas Musil, před  Jindřichem Pešlem a Jiřím Skopalíkem. Kompletní výsledky závodu najdete zde (results by class), fotoreportáž níže, fotogalerii Rosti Podhory zde

Zobrazit příspěvek

Jak bezpečně trénovat s motokárou

JK1_2875bPoslední dobou se množí kolize motokár při tréninku (naposledy se stal vážný úraz v Písku),  zopakujme si proto důležitá bezpečnostní pravidla:

  • nikdy netrénujeme na silnici pro motorová vozidla a na místech, kde jsou v okolí nebezpečné překážky
  • pro první seznámení s řízením motokáry je vhodné využít některou z půjčoven, kde je dráha ohraničena pneumatikami a dítě vám nikam neujede
  • u venkovních okruhů je dobré projít trať pěšky, všímat si orientačních bodů, nerovností a únikových zón
  • nikdy nejezděte v protisměru (ani motokáru neroztlačujte v protisměru)
  • děti bývají často po smyku a následných „hodinách“ dezorientované a mohou si splést směr jízdy – důrazně a opakovaně je upozorněte na nebezpečnost takové situace
  • nikdy na trati nekličkujte a neměňte nečekaně směr jízdy – děti důrazně a opakovaně upozorněte na nebezpečnost takového chování
  • při předjíždění nováčků a pomalejších jezdců buďte velmi opatrní, počítejte s jejich chybou a s předjetím počkejte na rovný úsek trati
  • nepodporujte agresivitu na závodní trati, preferujte ohleduplnost a přátelské chování
  • zvednutím ruky informujte ostatní vždy, když – máte poruchu, budete vyjíždět z trati, nebo se děje něco neobvyklého
  • důrazně požadujte i při volném tréninku rozdělení jednotlivých kategorií, především začátečníků a tříd s velkými rozdíly v rychlosti
  • dodržujte vlajkovou signalizaci a dětem význam jednotlivých vlajek opakovaně připomínejte
  • ujistěte se, že i při volném tréninku má pořadatel připraveny důležité vlajky (žlutou, červenou,..)
  • pokud nejsou při volném tréninku na stanovištích traťoví komisaři, tak se domluvte s dalšími účastníky o rozmístění na okruhu, tak, aby jste mohli v případě potřeby včas zasáhnout
  • používejte vždy předepsanou výstroj – homologované přilby a kombinézy,  chrániče krční páteře, chrániče žeber, rukavice a kotníkovou obuv
  • před jízdou vždy zkontrolujeme funkčnost brzd, dotažení kol, unašečů a prvků řízení
  • při tréninku nikdy zbytečně neriskujte !
  • uvědomte si, že nejvíce nebezpečná je nezkušenost !
  • zopakujte si základy první pomoci a pamatujte číslo tísňové linky – 112 (jednotné evropské číslo tísňového volání)

Zobrazit příspěvek