Nejčtenější motokárový server kartcom.com zveřejnil minulý měsíc zajímavý článek k budoucnosti tříd KF – překlad najdete níže, originál zde – http://www.kartcom.com/fr/news/2013/10/11/homologation-moteurs-2016-premiers-tests-en-piste
Rok 2016 je očekáván ve znamení obrody mezinárodních kategorií bez převodovky ve snaze ukončit stále složitější situaci v kategoriích KF a KF Junior na celém světě. Na základě četných konzultací a setkání zveřejnil CIK návrh mechanického prototypu, který by měl při splnění následujících podmínek více či méně spasit motokárový sport a zachránit víceznačkovou kartingovou soutěž:
1.Zrušení spojky, ale ne elektrického startéru
2.Dekompresní ventil pro snadnější spouštění
3.Plovákový karburátor 30 mm
4.Zjednodušená výfuková přívěra (stejná jako na počátku kategorie KF v roce 2007)
Své řešení představili během oficiálního testu, který se konal minulý měsíc v Lonátu čtyři výrobci – HHC, IAME, TM a VORTEX. S náhradou elektrického startéru startovacím vozíkem a dekompresorem přišli HHC a TM. Tento způsob by ušetřil 10kg váhy, ale není zcela v souladu se zadáním. Velký startér a dvojitá baterie u IAME, klasický startér KF u Vortexu – tyto dva návrhy se zdají apriorně slučitelné s absencí spojky, a to díky použití dekompresoru, toto řešení však zůstává těžší z hlediska váhy a také komplikovanější.
Zázračné řešení se dosud neobjevilo, ale zdá se, že za spolupráce jednotlivých zúčastněných stran postupuje práce správným směrem. Musíme být trpěliví a doufat, že víceznačková kartingová soutěž přežije do roku 2016 …