Je tady další pokračování seriálu (naštěstí ne televizního, i když ho můžete vídat na italském sportovním kanálu PRIMOCANALE SPORT vždy v den finálový a to neděli). Část týmů využila možnosti trénovat již od čtvrtka, ale většina dorazila v průběhu pátku. Naši trénovali porůznu dle toho jak se dařilo seskládat klukům závodní náčiní a jak kdo dorazil na závodiště. Sestava poslední dobu prořídla a je více méně stabilní, přestože jsme se dalším výpadkům nevyhnuli. Vedle Václava Šafáře který startuje pod křídly velké italské stáje EMILIA KART jsou to kluci ze stáje SPIRIT RACING, Matěj Kácovský, Dominik Javůrek, Jonáš a Zdeněk Tlachačovi. Dorazit měl i Jakub Talaš kterému se v poslední době velmi dařilo, ale nakonec na něj jeho motokára čekala marně. Naštěstí za něj „zaskočil“ Dominik Stříteský ve svém debutu v Itálii.
Nejsložitější situaci má patrně Dominik Javůrek, který statečně bojuje s novou technikou KGP (již plně dospělou motokárou). Bohužel i přes velkou snahu jeho mechaniků se boj se složitou technikou jakým KGP je nedaří tak úplně dovést do vítězného konce a je třeba delší presenční služby :-). O poznání jednodušší to má Zdeněk a Dominik Stříteský s E100, přestože přechod z E60 není jednoduchou záležitostí. Zato Matěj s Jonášem se v E60 mohou plně soustředit na pilování jezdecké techniky. Vašek naproti tomu vykročil opačným směrem a svěřil starost o techniku zkušeným italským mechanikům, může se tak plně soustředit na závodění, přesto i on musí čas od času bojovat s technikou.
Od počátku letošní sezóny jsou všechny závody Easy šampionátu pod diktátem deště. Ne jinak tomu mělo být i v Lignanu, kdy předpověď byla: pátek déšť, sobota déšť od 14 a neděle déšť. A hlavně ZIMA. Kluci jsou už s letošním počasím smířeni (ne tak doprovod) a tak ani moc nebrblají. V pátek jsme toho moc nenatrénovali, jelikož Zdeněk a Jonáš dorazili až v pátek v noci a u Matějovi motokáry se opět objevila závada s nahodilým samovolným vypínáním motokáry a tak odjel plně až poslední dva tréninky. U Dominika Javůrka a jeho KGP se zase hledalo správné nastavení na motoru. Dominiku Stříteskému se naštěstí technické závady vyhnuly (před sezónou zainvestoval do modelové řady E100 2013) a tak si užíval jako jediný nerušeného tréninku. Jak je patrno pátek byl jen a jen o technice (až na vyjímky). Piloti to statečně přetrpěli, také jim nic jiného nezbývalo. Sobotní počasí se vymklo z kontroly meteorologů a tak pršelo prakticky celý den.
Vzhledem k počtu jezdců jsou tréninky E60 rozděleny na dvě skupiny (sudá a lichá závodní čísla). Matěj (62) a Jonáš (154) jsou až do nedělního warm up ve stejné skupině, dále již zasáhne počítač a rozlosuje závodníky do dvou skupin pro měřený trénink a prefinále.
Nedělní warm up byl silným příslibem: E100 Václav 1., Zdeněk 7., Dominik 12. V E60 Matěj 4., Jonáš 5. Počasí však byla velká loterie o čemž se přesvědčili zvláště závodníci stovek, při jejichž měřeném tréninku se očekávala silná průtrž mračen, která však přišla se zpožděním až po odjetí jízdy a tak závodníci kteří měli své motokáry nastaveny na „vodu“ silně propadli, mezi nimi i Vašek. Do, pouze 10 kolové kvalifikační a opět deštivé rozjížďky která předcházela hlavnímu závodu startoval až ze 17.místa a dokončil ji na 6.místě. Na startu hlavního závodu stál Vašek na 13.místě. Zdeněk zažil svou první větší nehodu, kdy v měřeném tréninku vylétl mimo trať, skončil v ochranných pneumatikách a následně musel být vyšetřen lékařem, který povolil jeho další start. Mechanici pak jeho motokáru stihli připravit do kvalifikační rozjížďky, sice až po plánovaném startu, ale vzhledem k časovému posunu programu Zdeněk prefinále odjel. V E60 se kluci prali s navlhlou tratí při měřeném tréninku a s průtrží při rozjížďce, Jonáš hezkým sedmým časem následně krásným čtvrtým místem v rozjížďce (Jonáš na vodě umí), což znamenalo 8.pozici na startu finále A. Matěje ne moc šťastně nastavený tlak v pneumatikách a nepřesvědčivý výkon na navlhlé trati odsunul v měřeném tréninku až na 14.místo. V kvalifikační rozjížďce při silné průtrži mračen se Matějovi podařilo ze 14.místa se propracovat až na krásné sedmé, ze kterého ho doslova zezadu vystřelil mimo trať soupeř, Matěj to nevzdal, sám si vytlačil motokáru z bahna ke trati a jal se stíhat ostatní z dvacátého prvního místa, v cíli to pak bylo místo 14. , což v součtu znamenalo 24. na startu finále A.
V pozdním odpoledni se počasí umoudřilo a bylo jasné, že hlavní závody proběhnou za slunečného počasí, konečně, jen celé testování a nastavování ze soboty bylo k ničemu. V E100 po startu Vašek získal asi 5 pozic a spolu s Antoniem Romanuccim, který startoval s Vaškem také ze 7.řady, se vydali stíhat čelo závodu, postupovali vpřed a po dvaceti kolech vyhrál Romanucci před Šafářem a vítězem Mezinárodního finále Easykart 2011 Gastonem Sampieri. Z českých závodníků se do desítky vešel krásným 8. místem Zdeněk Tlachač a debutant v italské Easy 100 Dominik Stříteský dokončil na pěkném 9.místě. Vašek Šafář se tak 2.místem v Lignanu dostal po 4. závodech opět do čela celkové klasifikace Easykart 100 ccm.
Finále A E60 se jelo až na konec celého závodního dne a dlouhé čekání klukům moc nepřidá. Jonáš odstartoval z krásné osmé pozice, během prvního kola však propadl na 11.příčku, tuhým bojem se v průběhu posunul na 10.pozici, v cíli dojel na hezkém 12.místě. Matěj si i ve finále užil smůlu, kdy se po startu z 24.místa protáhl na 18.místo, ale po kolizi ve druhém kole propadl na 32.pozici, aby dojel na 22.místě.
Dalším plánovaným závodem je region v ALA, předpověď však ještě přitvrdila, takže v červnu má v Itálii nejenom pršet, být zima, ale i místy SNĚŽIT!!!!!